ЧАСТ I.
ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ
Име на компанията: Swift Deal s.r.o.
Главен офис: Pri Rajčianke 2903/49, Žilina, 01001, Словакия
ИДЕНТИФИКАЦИОНЕН НОМЕР ПО ДДС : SK2121259470
Регистрационен номер: 53092511
Електронна поща: info@idealhouse.bg
Телефонен номер: +40 753 453 335
Уебсайт: idealhouse.bg
(наричан по-долу „продавач“)
Преамбюл
Настоящите общи условия (наричани по-долу също „Общи условия за потребителите“) определят правата и задълженията на Продавача и Купувача – потребител (наричан по-долу също „Купувач“ или „Клиент“), произтичащи от договора за продажба, чийто предмет е покупко-продажбата на стоки на уебсайта за електронна търговия на Продавача.
Член I.
Общи разпоредби
1.1 Потребителски общи условия означава потребителят.
1.2 Потребител по смисъла на настоящите Общи условия за потребителите съгласно чл. 2, буква „а“ от Закона за защита на потребителите № 250/2007 г. е физическо лице, което при сключването и изпълнението на договора не действа в рамките на своята търговска, стопанска, професионална или трудова дейност.
1.3 За сключването на договора за покупко-продажба и за последващото изпълнение на правата и задълженията, Купувачът, в качеството си на потребител по смисъла на приложимото законодателство, предоставя следните лични данни: име, фамилия, пощенски адрес и адрес за фактуриране, мобилен телефонен номер, електронен адрес за контакт.
1.4 Общите условия за потребителите са неразделна част от договора за покупко-продажба. Ако продавачът и купувачът сключат писмен договор за покупко-продажба, в който са уговорили условия, които се различават от настоящите Общи условия за потребителите, договорните им отношения се тълкуват в съответствие с писмения договор за покупко-продажба.
Член II.
Сключване на договора за продажба
2.1 Договорът за покупко-продажба се сключва с обвързващото потвърждаване или приемане на предложението на Купувача за сключване на договор за покупко-продажба от страна на Продавача под формата на попълнен формуляр за поръчка, изпратен със задължение за плащане на уебсайта на Продавача (наричан по-долу „Поръчката“).
2.2 Обвързващото приемане на предложението се извършва от Продавача не по-късно от 14 работни дни след изпращането на Поръчката от Купувача. Обвързващото приемане на Предложението ще бъде направено чрез изпращане на електронно писмо за приемане на Поръчката на електронния адрес на Купувача, предоставен от Купувача при попълване на Поръчката. Продавачът ще приеме Поръчката само след като провери наличността на Стоките, приложимите цени и датата на доставка на Стоките, заявени от Купувача. Задължителното приемане на предложението, изпратено по електронна поща, ще бъде отбелязано като „Потвърждение на поръчката“.
2.3.Електронното писмо на Продавача, изпратено на електронния адрес на Купувача след изпращане на поръчката му, обозначено като „Уведомление за приемане на поръчката“, „Приемане на поръчката“, „Предложение за промяна на поръчката“ и др, няма ефект на обвързващо приемане на предложението, т.е. на сключване на договора за продажба, а има само информативен характер, напр. ако продавачът изпрати на купувача предложение за изменение на поръчката преди сключването на договора, т.е. преди изпращането на обвързващото приемане на предложението, договорът за продажба в съответствие с това предложение може да бъде сключен само ако купувачът приеме измененото предложение.
2.4 Обвързващото приемане на предложението или поръчката съдържа информация по-специално относно: спецификацията на стоките, предмет на договора за покупко-продажба, цената на стоките и/или други услуги, срока на доставка на стоките, мястото на доставка на стоките, цената, условията, начина и датата на доставка на стоките и др.
Член III.
Права и задължения на продавача
3.1 Продавачът има по-специално следните задължения:
i. след сключването на договора, т.е. след обвързващото приемане на поръчката, да достави стоките на Купувача в договореното количество, качество и срок и да ги опакова или оборудва за транспортиране по начина, необходим за тяхното запазване и защита,
ii. да гарантира, че въпросните стоки отговарят на приложимото законодателство на Словашката република,
iii. да предаде на Купувача (в електронен или физически формат) всички документи, необходими за приемането и използването на стоките, както и други документи, изисквани от приложимото законодателство (наръчници на словашки език, данъчен документ).
3.2 Продавачът има право на правилно и своевременно плащане на покупната цена от страна на Купувача за поръчаните Стоки.
3.3 При лично получаване на стоките Продавачът има право да провери самоличността на Купувача или на лицето, упълномощено да получи стоките, или чрез изпращане на електронно съобщение, потвърждаващо приемането на поръчката, да идентифицира Купувача, т.е. дали стоките действително са предадени на лицето, сключило договора за покупко-продажба от разстояние.
Член IV.
Права и задължения на купувача
4.1 Купувачът има по-специално следните задължения:
i. да заплати на Продавача договорената покупна цена, включително разходите за доставка на стоките,
ii. да приеме доставката на поръчаните или платените стоки,
iii. да потвърди получаването на стоките с подписа си или с подписа на упълномощено от него лице.
4.2 Купувачът има право на доставка на стоките в количеството, качеството, датата и мястото, договорени от страните в обвързващото приемане на поръчката.
Член V.
Условия на доставка и плащане
5.1 Продавачът доставя Стоките в съответствие с показаните мостри, каталози, типови листове и списъци с мостри, поместени на уебсайта на електронния магазин на Продавача.
5.2 Продавачът се задължава да достави стоките, които са предмет на сключения договор, в срок от 30 работни дни чрез превозвач. Стоките на склад обикновено се предават на превозвача в рамките на 2 работни дни и след това се доставят на купувача в рамките на 2 работни дни. В случай на непредвидени обстоятелства или технически усложнения срокът за доставка може да бъде удължен. Продавачът е длъжен незабавно да информира купувача по електронна поща, по телефон или чрез SMS.
5.3 Купувачът е длъжен да получи стоките на мястото, посочено в поръчката на Купувача, освен ако страните не са уговорили друго. Ако Купувачът не получи стоката в срок от 3 работни дни след изтичане на срока, посочен в сключения договор за покупко-продажба, без да е направил предварителен писмен отказ от договора, Продавачът има право да претендира за обезщетение за претърпените вреди в размер на действителните разходи за опита за неуспешна доставка на поръчката, съгласно чл. 420 от Гражданския кодекс. След изтичане на 3 работни дни от датата, на която купувачът е бил длъжен да приеме стоката, продавачът има право да се откаже от договора за продажба и да продаде стоката на трето лице. Ако клиентът не приеме стоките при първата доставка, въпреки че е бил доказано предварително информиран за мястото и времето на доставка, и поиска нова доставка на стоките, клиентът е длъжен да заплати разходите за новата доставка на стоките, в допълнение към цената на стоките и пощенските разходи, чрез предварително плащане по банков път.
5.4 Ако Продавачът организира транспортирането на стоките до Купувача на мястото, посочено в Договора за покупка от Купувача, и Купувачът е бил предварително информиран по доказуем начин за мястото и часа, Купувачът е длъжен да приеме стоките лично или да осигури приемането на стоките от лице, упълномощено от Купувача да приеме в негово отсъствие стоките, посочени в Договора за покупка, и да подпише приемо-предавателен протокол. Третото лице, упълномощено да поеме стоките, посочени в Договора за покупка, е длъжно да предостави на продавача или на превозвача писмено пълномощно. Стоките се считат за приети по смисъла на точка 10.2 от настоящите потребителски условия.
5.5 Купувачът е длъжен в присъствието на превозвача да прегледа стоките и тяхната опаковка веднага след доставката.Ако купувачът установи, че стоките или тяхната опаковка са механично повредени, той е длъжен да уведоми превозвача за това.Ако купувачът открие повреда на стоките или на тяхната опаковка при получаването им, той е длъжен незабавно след получаването на стоките да състави протокол за степента и естеството на повредата на стоките (протокол за повреда), чиято точност се потвърждава от превозвача. Въз основа на така съставения и предаден на продавача протокол, продавачът може, след като е приключил с превозвача претенцията за обезщетение за вреди, да приеме стоката, да отстрани повредата и, в случай на непоправими дефекти на стоката, да достави нова стока на купувача или да процедира по друг законосъобразен начин.
5.6 Купувачът има право да се откаже от договора за покупко-продажба, ако Продавачът не достави стоките в срока, посочен в параграф 5.2 от Общите условия за потребителите, и Продавачът е длъжен да възстанови на Купувача вече платената покупна цена.
5.7 Покупната цена може да бъде платена от Купувача по начина, избран в поръчката, от следните възможности:Плащане чрез банков превод или депозит по сметка на Продавача, наложен платеж или с кредитна карта.
5.8 Ако Купувачът не получи Стоките в съответствие с точка 5.3 от настоящите Общи условия за потребителите, Продавачът има право да начисли на Купувача такса за съхранение в размер на 5,- EUR за всеки ден съхранение, освен ако не е договорено друго. Това не засяга правото на Продавача да претендира за обезщетение от Купувача за вреди, причинени от забавянето на Купувача да приеме Стоките в съответствие с клауза 5.3. от настоящите Общи условия за потребителите.
5.9 Купувачът може да плати за Стоките само по начина, разрешен от Продавача, а именно плащане при доставка, плащане по банков път и плащане с кредитна карта.
Член VI.
Цена на закупуване
6.1 Купувачът се задължава да заплати на Продавача договорената в Договора за покупка покупна цена на Стоките, включваща разходите за доставка на Стоките (наричана по-долу „Покупна цена“), под формата на банков превод или депозит по сметка на Продавача, плащане в брой, плащане в брой на мястото на доставка на Стоките или плащане с карта онлайн чрез платежния портал Besteron, посочен в обвързващото приемане на поръчката.
2 ААко Купувачът плати на Продавача Покупната цена чрез банков превод или депозит по сметка на Продавача, за дата на плащането се счита датата, на която Покупната цена в пълен размер е по пощата на Продавача.
6.3 Купувачът е длъжен да заплати покупната цена за поръчаните стоки в срока, посочен в сключения договор за покупко-продажба, но най-късно при доставката на стоките.
6.4 Ако Купувачът плати на Продавача покупната цена за поръчаните стоки в съответствие със сключения договор за покупка, Купувачът може да се откаже от договора за покупка и да поиска възстановяване на покупната цена само в съответствие с приложимото законодателство на Словашката република.
Член VII.
Придобиване на собствеността и прехвърляне на риска от увреждане на стоките
7.1 Собствеността върху поръчаните стоки преминава върху купувача при приемането на стоките на мястото на доставка, посочено в поръчката на купувача.
7.2. Рискът от влошаване на качеството на стоките, които са предмет на сключения договор за покупко-продажба, преминава върху купувача, когато той получи стоките от продавача или от упълномощено от него лице.
Член VIII.
Процедура за подаване на жалби (отговорност за дефекти, гаранция, жалби)
8.1 Продавачът носи отговорност за дефекти на Стоките и Купувачът трябва незабавно да подаде рекламация до Продавача в съответствие с настоящия Правилник за рекламации.
8.2 Настоящите Условия за защита на потребителите се прилагат за разглеждането на жалби.
8.3 Настоящият Правилник за рекламации се прилага за стоки, които са предмет на договор, сключен чрез електронна търговия на уебсайта за електронна търговия на Продавача.
8.4 По време на гаранционния срок Купувачът има право да получи безплатно отстраняване на дефекта при представяне на Стоките, включително аксесоарите, документацията и инструкциите, заедно с гаранционната карта или доказателството за покупка.
8.5 Рекламациите се разглеждат от Продавача в рамките на работни дни, по телефон или писмено. В електронното писмо Купувачът трябва да посочи точния вид и степен на дефектите на Стоките. Процедурата за рекламации на стоки, които обективно могат да бъдат доставени на Продавача, започва в деня, в който са изпълнени всички изброени по-долу условия:
i. предоставяне на информация за подаване на жалба,
ii. доставка на заявените стоки,
iii. предоставяне на доказателство за покупка.
Ако Купувачът достави пратката по пощата, Продавачът препоръчва на Купувача да организира транспорт със стоките. Стоките, изпратени с доставка, не се приемат от Продавача. Продавачът препоръчва правилното опаковане на стоките, за да не бъдат повредени по време на транспортирането им. началото на процедурата по рекламация е и датата на рекламацията.
8.6 Купувачът може да подаде рекламация във всеки обект на Продавача, където могат да се приемат рекламации за продадените стоки, или при определено лице. Определеното лице може да уреди рекламацията само чрез предаване на ремонтирания продукт, в противен случай рекламацията ще бъде предадена на Продавача за уреждане. Служителят, упълномощен да урежда рекламации, трябва да присъства в предприятието и в помещенията на определеното лице в работно време.
8.7 Продавачът или Определеното лице предоставя на Купувача потвърждение за рекламацията под формата на съобщение по електронна поща или друга писмена форма, в която Купувачът е длъжен да посочи точно дефектите на Продуктите. Продавачът е длъжен да информира Купувача за правата му по чл. 622 и чл. 623 от Гражданския кодекс. Ако рекламацията е направена чрез средства за комуникация от разстояние, Продавачът е длъжен незабавно да изпрати на Купувача потвърждение на рекламацията; ако не е възможно потвърждението да бъде изпратено незабавно, то трябва да бъде изпратено без неоправдано забавяне, но най-късно заедно с доказателството за рекламацията; потвърждението на рекламацията не трябва да се изпраща, ако Купувачът има възможност да докаже рекламацията по друг начин.
8.9 Ако Купувачът е направил рекламация на Стоките 12 месеца след сключването на договора за продажба и Продавачът я е отхвърлил, лицето, което е удовлетворило рекламацията, е длъжно да посочи в документа за удовлетворяване на рекламацията на кого Купувачът може да изпрати Стоките за професионална оценка. Ако Купувачът изпрати стоките за експертиза на лицето, посочено и отбелязано в документа за уреждане на рекламацията, разходите за експертизата на стоките, както и всички други разумно направени разходи, разумно направени във връзка с това, се поемат от Продавача, независимо от резултата от експертизата. Ако Купувачът докаже отговорността на Продавача за претендирания дефект на стоката чрез експертна експертиза, Купувачът може да повтори рекламацията си; гаранционният срок не изтича по време на експертната експертиза на стоката. Продавачът е длъжен да възстанови на купувача, в срок от 14 дни от датата на повторната рекламация, всички разходи, направени за експертната оценка на стоките, както и всички разумно направени разходи, свързани с нея. Повторно потвърдената претенция не може да бъде отхвърлена.
8.10. В частност, купувачът няма право да претендира за гаранция от страна на продавача:
- непредставяне на документ за плащане, товарителница или гаранционна карта и аксесоари на стоките,
- изтичане на гаранционния срок на стоките,
- механични повреди на стоките, причинени от купувача,
- използване на стоките в условия, противоречащи на инструкциите за употреба на стоките,
- неправилно боравене, експлоатация или небрежно отношение към Стоките,
- непрофесионално боравене със Стоките от страна на неоторизирано лице,
- нормално износване на Стоките (или на която и да е част от тях), причинено от използването на Стоките.
8.11. Продавачът е длъжен да разгледа рекламацията и да прекрати процедурата по рекламация по един от следните начини:
- като предаде ремонтираните стоки,
- чрез замяна на стоките,
- като възстанови покупната цена на стоките (възстановяването е възможно по същия начин, както ако
- по същия начин, по който е извършено плащането)
- чрез плащане на разумно намаление на цената на стоките,
- чрез писмена покана за приемане на изпълнението, посочено от продавача,
- мотивиран отказ на искането за връщане на стоките.
8.12 Продавачът е длъжен да издаде потвърждение на Купувача при предявяване на рекламация. Ако рекламацията е направена чрез средства за комуникация от разстояние, Продавачът е длъжен да предаде потвърждението за рекламация на Купувача незабавно. ако не е възможно потвърждението да бъде предадено незабавно, то трябва да бъде предадено без неоправдано забавяне, но най-късно заедно с доказателството за рекламация. потвърждението за рекламация не трябва да бъде предавано, ако Купувачът има възможност да докаже рекламацията по друг начин. Продавачът е длъжен да издаде писмено доказателство за рекламацията в рамките на максимум 30 дни от датата на рекламацията.
8.13. Гаранционният срок е 24 месеца (освен ако не е посочен друг гаранционен срок за конкретни случаи) и започва да тече от датата на получаване на стоката от Купувача.
8.14. Гаранционният срок се удължава с периода, през който Купувачът не е могъл да използва стоките поради гаранционен ремонт на стоките.
8.15. В случай на замяна на стоката с нова стока, гаранционният срок започва да тече отново от датата на получаване на новата стока, но само за новата стока. В този случай купувачът ще получи касова бележка, в която са посочени заменените стоки.
8.16 Гаранционните ремонти, при които е възникнала гаранционна претенция, са безплатни.
8.17. В случай на дефект, който може да бъде отстранен, купувачът има право да го отстрани безплатно, своевременно и по подходящ начин. Продавачът е длъжен да отстрани дефекта без неоправдано забавяне.
8.18. Купувачът може, вместо да отстрани дефекта, да поиска замяна на стоката или, ако дефектът засяга само част от стоката, замяна на тази част. Продавачът може да уреди рекламацията по този начин, само ако не понася несъразмерни разходи спрямо цената на стоките или сериозността на дефекта.
8.19. Продавачът винаги може да замени дефектната стока с бездефектна, вместо да отстрани дефекта, ако това не причинява сериозни неудобства на купувача.
8.20. Ако стоката има дефект, който не може да бъде отстранен и който пречи на правилното използване на стоката като бездефектна стока, купувачът има право да замени стоката или има право да се откаже от договора. Същото право има и купувачът, ако дефектите могат да бъдат отстранени, но купувачът не може да използва стоките правилно, тъй като дефектът се е появил отново след поправката или поради по-голям брой дефекти.
8.21. Ако са налице други неотстраними дефекти, купувачът има право на разумно намаление на цената на стоките.
8.22. Разглеждането на рекламации се отнася само за дефектите и недостатъците, описани от купувача във формуляра за рекламация за рекламация.
8.23. Ако продавачът уреди рекламацията, като отхвърли рекламацията с мотиви, а купувачът счита, че дефектът на стоката все още съществува и не е отстранен, купувачът може да упражни правото си да поиска отстраняването на дефекта на стоката по съдебен ред.
8.24. Не е възможна замяна на Стоките за други Стоки, ако размерът, формата, видът и т.н. не отговарят на изискванията на Купувача.
Член IX.
Политика за защита на личните данни
9.1 Продавачът е предприел подходящи технически, организационни и кадрови мерки, съответстващи на начина, по който се обработват личните данни, като е взел предвид по-специално приложимите технически средства, поверителността и важността на обработваните лични данни, както и степента на възможните рискове, които са в състояние да засегнат сигурността или функционалността на неговите ИТ системи по смисъла на Закон № 18/2018 за защита на личните данни и Регламента GDPR, в съответствие с правилата, посочени на страницата „Политика за защита на личните данни“.
Член X.
Отказ от договора за покупко-продажба
10.1 Купувачът има право да се откаже от сключения договор за покупко-продажба в срок от 14 дни, без да посочва причина, при условията, посочени в Закон № 102/2014 за защита на потребителите по отношение на продажбата на стоки или предоставянето на услуги при договор от разстояние или договор, сключен извън помещенията на продавача, и за изменение и допълнение на някои закони (наричан по-долу „Закон за защита на потребителите по отношение на продажбата на стоки“). През този период купувачът има право да разопакова и изпробва стоките по начин, подобен на обичайния при покупка в традиционен магазин. Използването на стоките и последващото им връщане на продавача не могат да се считат за тестове. Купувачът може също така да се откаже от договора, чийто предмет е доставката на стоките, преди началото на срока за отказ.
10.2 Срокът за отказ от договора изтича 14 дни от датата на получаване на стоките. Стоките се считат за получени
- когато купувачът или трето лице, посочено от купувача, влезе във владение на стоките; или
- когато купувачът или трето лице, посочено от купувача, получи стоките, които са били доставени последно (ако стоките, поръчани от купувача в една поръчка, се доставят поотделно); или
- когато купувачът или трето лице, посочено от купувача, приеме последната част или бройка (ако стоките се доставят на няколко части или бройки); или
- когато купувачът или трето лице, посочено от купувача, приеме доставката на първите доставени стоки (ако стоките се доставят многократно за определен период от време).
10.3 Отказ от Договора може да бъде направен от Купувача в писмена форма до Продавача чрез надлежно попълнен и надлежно подписан формуляр за отказ
- изпратен по пощата на адреса на Продавача; или
- доказано връчен на Продавача.
10.4 Срокът за отказ се запазва, ако Купувачът изпрати или предаде на Продавача надлежно попълнен и подписан Примерен формуляр за отказ преди изтичането на срока за отказ. надлежно попълненият и подписан Примерен формуляр за отказ трябва да съдържа най-малко информацията, изисквана в него:
- точната спецификация на стоките,
- датата на поръчката,
- пълното/ите име/на на потребителя/ите,
- адрес на потребителя(ите),
- подпис на потребителя(ите).
10.5 В случай на отказ от договора Продавачът връща на Купувача всички плащания, направени от него във връзка със сключването на договора, по-специално покупната цена, включително разходите за доставка на стоките до Купувача. Продавачът не е длъжен да възстановява допълнителни разходи, ако Купувачът е избрал начин на доставка, различен от най-евтиния нормален начин на доставка, предлаган от Продавача. Плащанията ще бъдат възстановени на Купувача без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни от датата, на която Продавачът е получил попълнения формуляр за отказ от мостра. Те ще бъдат възстановени по същия метод, използван от Купувача за плащането му, освен ако Купувачът изрично не се е съгласил с друг метод на плащане, и без никакви допълнителни такси. Плащането за закупените стоки ще бъде извършено на Купувача само след доставянето на върнатите стоки обратно на адреса на Продавача или след представяне на документ, доказващ, че стоките са изпратени обратно, в зависимост от това кое от двете събития настъпи по-рано.
10.6 Купувачът е длъжен да изпрати Стоките заедно с аксесоарите, като инструкции, гаранционна карта или доказателство за плащане, обратно на адреса на Продавача или да ги достави физически на адреса на Продавача в рамките на 14 дни от датата на предаване на правилно попълнения и подписан формуляр за отказ от мостра в пощенската станция или предаването му лично на Продавача. Срокът се счита за спазен, ако купувачът изпрати стоките обратно преди изтичането на 14-дневния срок. Ако Купувачът изпрати стоките по пощата, Продавачът препоръчва стоките да бъдат застраховани. Стоките трябва да бъдат подходящо опаковани, за да се предотвратят повреди по време на транспорта. Продавачът не приема пратки с наложен платеж.
10.7 Преките разходи по връщането на стоките се поемат от Купувача.
10.8 Купувачът е отговорен за всяко намаляване на стойността на Стоките в резултат на боравене със Стоките по начин, различен от този, необходим за установяване на естеството, характеристиките и функционалността на Стоките. 10.9 Ако Купувачът се откаже от договора и предаде на Продавача Стоки, които са използвани и са повредени или непълни, Продавачът има право да получи от Купувача обезщетение в размер на стойността на ремонта на Стоките и възстановяването им в първоначалното им състояние или Продавачът има право да получи обезщетение от Купувача. Ако Купувачът не плати обезщетението доброволно, Продавачът има право да предяви иск срещу Купувача за възстановяване на така претърпените вреди пред компетентния съд.
10.9 Ако Купувачът се откаже от Договора, всеки допълнителен договор, свързан с Договора, от който Купувачът се е отказал, се отменя от самото начало.
10.10 Ако Купувачът не изпълни някое от задълженията си по настоящия член X, отказът от Договора за покупко-продажба няма да бъде валиден и ефективен и Продавачът няма да бъде задължен да възстанови всички доказани плащания, извършени в полза на Купувача; в такъв случай Продавачът има право на възстановяване на разходите за изпращане на Стоките обратно на Купувача.
10.11 Купувачът носи тежестта да докаже, че правото на отказ е било упражнено.
10.12 Купувачът не може да се откаже от договор, чийто предмет е
- продажбата на стоки, чиято цена зависи от колебанията на цените на финансовия пазар, които не се контролират от Продавача и които могат да настъпят по време на срока за отказ,
- продажбата на стоки, изработени според специфичните изисквания на потребителя, стоки по поръчка или стоки, специално предназначени за един потребител
- продажбата на стоки, които подлежат на бързо разваляне или са нетрайни,
- продажбата на стоки, затворени в защитна опаковка, които не могат да бъдат върнати по здравословни или хигиенни причини и чиято защитна опаковка е била скъсана след доставката,
- продажбата на стоки, които поради своето естество могат да бъдат неразривно смесени с други стоки след доставката
- продажбата на алкохолни напитки, чиято цена е била договорена в момента на сключване на договора, чиято доставка може да се осъществи най-рано след 30 дни и чиято цена зависи от развитието на пазарните цени, на които продавачът не може да влияе
- извършването на спешни ремонти или дейности по поддръжка, изрично поискани от потребителя на продавача; това не се отнася за договори за услуги и договори за продажба на стоки, различни от резервни части, необходими за извършването на ремонти или дейности по поддръжка, ако те са сключени по време на посещението на продавача при потребителя и потребителят не е поръчал тези услуги или стоки предварително
- продажбата на звукозаписи, визуални записи, фонограми или компютърни програми, продавани в защитна опаковка, когато потребителят е отворил тази опаковка,
- продажбата на периодични издания, с изключение на продажбите по договори за абонамент, и продажбата на книги, които не се доставят в защитна опаковка,
- предоставянето на жилище, различно от жилище, транспортирането на стоки, отдаването под наем на автомобили, предоставянето на кетъринг услуги или предоставянето на услуги, свързани с развлекателни дейности, когато продавачът се задължава да предостави тези услуги в уговореното време или в рамките на уговорения срок,
- предоставянето на електронно съдържание, различно от материален носител, когато предоставянето на електронно съдържание е започнало с изричното съгласие на потребителя и потребителят е декларирал, че е бил надлежно информиран, че изразяването на такова съгласие води до загуба на правото му да се откаже от договора.
10.13. Продавачът има право да се откаже от договора за покупко-продажба в случай на невъзможност за изпълнение на договора за покупко-продажба в съответствие с § 575 и сл. Гражданския кодекс. За невъзможност за изпълнение могат да се считат случаи като например изчерпване на складовите наличности на производителя, липса на стоки на производителя или ако производителят, вносителят или доставчикът на стоките, уговорени в Договора за покупка, е преустановил производството или е направил толкова сериозни промени, че това е направило невъзможно изпълнението на задълженията на Продавача по Договора за покупка или поради непреодолима сила, или ако дори с всички усилия, които могат да бъдат справедливо изисквани от Продавача, Продавачът не е в състояние да достави стоките на Купувача в срока или на цената, посочени в настоящите Условия за потребителя, и др. Продавачът е длъжен да уведоми Купувача за този факт и да възстанови вече платената цена за стоките, уговорена в договора за продажба, в срок от 14 дни от уведомлението за отказ от договора, по начина, по който Купувачът е платил цената, освен ако страните не са уговорили друго. Продавачът също така има право да се откаже от договора за продажба, ако купувачът не е приел стоките в срок от 3 работни дни от датата, на която купувачът е бил длъжен да приеме стоките.
Член XI.
Алтернативно решаване на спорове
11.1 Купувачът – потребител има право да се обърне към продавача с искане за обезщетение, ако е останал неудовлетворен от разглеждането на жалбата му от страна на продавача или ако счита, че продавачът е нарушил правата му. 11.2 Купувачът – потребител има право да отправи предложение за започване на алтернативно решаване на спорове (наричано по-долу „предложението“) до органа за алтернативно решаване на спорове, ако продавачът е отговорил отрицателно на претенцията по предходното изречение или не е отговорил на претенцията в срок от 30 дни от датата на изпращане на предложението. Органите за алтернативно решаване на спорове са оторизирани органи и юридически лица по смисъла на раздел 3 от Закон № 391/2015 Сб. за алтернативно решаване на спорове, например Словашката търговска инспекция, като Купувачът – потребител има право да избере органа за алтернативно решаване на спорове, към който да се обърне.
11.2.купувачът – потребител при подаване на предложение следва да процедира в съответствие с § 12 от Закон № 391/2015 Coll. за алтернативно решаване на потребителски спорове. Алтернативното решаване на спорове може да се използва за уреждане на спор между Купувача – потребител и Продавача, произтичащ от или свързан с потребителски договор. Стойността на спора, който трябва да бъде разрешен чрез АРС, трябва да надвишава 20,- EUR. Органът за АРС може да начисли на Купувача – потребител такса за започване на АРС; тази такса не може да надвишава 5 EUR, включително данък върху добавената стойност. Органът за АРС може да изиска плащането на таксата най-рано в момента на изпращане на уведомлението за започване на АРС.
11.3 Купувачът-потребител има право да използва Платформата за онлайн решаване на спорове (наричана по-долу „ОРС“), за да решава споровете си на избран от него език. Купувачът-потребител може да използва платформата за онлайн алтернативно решаване на спорове (ОРС), която е достъпна на уебсайта: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
При изпращане на жалба до платформата за ОРС потребителят-купувач попълва електронния формуляр за жалба. Информацията, която подава, трябва да е достатъчна, за да се идентифицира съответната структура за онлайн АРС. Купувачът-потребител може да приложи документи в подкрепа на жалбата си.
Член XII.
Заключителни разпоредби
12.1 Ако договорът за покупко-продажба е сключен в писмена форма, всяко изменение на договора трябва да бъде в писмена форма.
12.2 Комуникацията между страните се осъществява основно под формата на електронни съобщения или писма.
12.3 Договорните отношения, които не са уредени от настоящите Условия за потребителите, се уреждат от съответните разпоредби на Гражданския кодекс, Закон № 250/2007 за защита на потребителите, Закон № 102/2014 за защита на потребителите при продажба на стоки или предоставяне на услуги при договор от разстояние или договор, сключен извън търговския обект на Продавача, и за изменения и допълнения на някои закони, Закон № 22/2004 за електронната търговия и други нормативни актове, уреждащи отношенията между Продавача и Потребителя.
12.4 Ако Купувачът демонстративно се съгласи с настоящите Общи условия за потребителите и подаде обвързваща поръчка, сключеният договор за покупко-продажба ще се урежда от настоящите Общи условия за потребителите, освен ако страните не се споразумеят за друго.
12.5 Продавачът продава Стоките само на краен потребител(физически лица – лица, които не са търговци). Ако се интересувате от закупуване на Стоките от търговци, моля, свържете се с Продавача с Вашето запитване по електронна поща на адрес info@idealhouse.bg.
В Жилина, на 11.12.2020 г.